Home / מסחר / מסחר בזהב – הזהב עדיין כאן ולא מתכוון להיעלם

מסחר בזהב – הזהב עדיין כאן ולא מתכוון להיעלם

אחד מסוגי המסחר הבולטים ביותר שקיימים בשוק הוא בזהב. על פניו זה נשמע מוזר, הרי משובר בחומר עתיק יומין שכבר מימי קדם נעשה בו מסחר לצרכים שונים. בעבר אנשים לקנות מוצרים שונים ולשלם עליהם בזהב. מאחר ועם הזמן, נוצר הכסף, אז הזהב עבר לשימושים אחרים, אך עדיין נשמרה האופציה לבצע בעזרתו מסחר.

צריך להודות, עם הזמן כל הרעיון של מסחר בזהב פחות מושך מאשר בעבר. בין אם זה בגלל שנכנסו חומרים ומוצרים פיננסים הרבה יותר ריווחים ומשתלמים, ובין אם זה בגלל שזהב עצמו כבר לא היה כל כך אטרקטיבי. אם אנחנו מסתכלים על היצע וביקושים, אזי שאנחנו יכולים להבין, שהמצב איננו דומה למה שהיה בעבר, יש יותר היצע, פחות ביקוש, אז היכולת שלנו לייצר רווח, היא הרבה יותר נמוכה.

ובכל זאת, לא מעט אנשים כן בוחרים באפיק של מסחר בזהב בתור אפיק השקעה, ויש לכך מספר סיבות, אותן נציג מיד. לפני כן חשוב לומר, אנחנו יכולים היום לבצע מסחר בזהב, כמו בחומרים אחרים, הן באמצעות מערכות סחר עצמאיות, אותן אנחנו יכולים להתקין במחשב הביתי וכך אנחנו מקבלים את כל המידע והנתונים שאנחנו צריכים בנושא, והן באמצעות גורמים מקצועיים שמתמחים במסחר, בין היתר בזהב.

מדוע אנשים עדיין סוחרים בזהב

כפי שאנחנו יכולים להבין, מסחר בזהב בימנו איננו דומה למה שהיה בעבר. לא מדובר על מסחר שמתבצע בחנות, במהלכו אנחנו קונים כמות זהב מסוימת ומציעים אותה למכירה. מדובר על מסחר שנעשה כפי שמתבצע מסחר בחומרים אחרים, אנחנו קונים דרך הבורסה את החומר ואז אנחנו יכולים למכור אותו, לגורמים אחרים.

מה שכן, אנחנו יכולים להחזיק אותו פיזית אם אנחנו רוצים. אנחנו יכולים לרכוש אונקיות זהב ולהשאיר אותן בכספת, וזה אחד היתרונות של מסחר בחומר זה להבדיל ממסחר בחומרים אחרים,  למשל נפט, הרי שבכל הקשור לזהב, אנחנו כן יכולים לשמור עליו. ולכן, אם נניח, אנחנו מחליטים לרכוש את המוצר בעלות מסוימת, אנחנו יכולים לשמור עליו ובבוא העת, כשהמחירים יעלו, אז אנחנו יכולים למכור אותו ולעשות ממנו רווח.

צריך לומר, נכון שמסחר בזהב הוא פחות פופולארי היום מאשר היה בעבר, בין היתר כי מחירי הזהב בעולם ירדו. עם זאת, אנחנו כן יכולים למצוא בו ערך רב. בין אם אנחנו מחפשים השקעות סולידיות, ובין אם אנחנו מחפשים השקעות לאורך זמן. מדובר על שוק הרבה יותר פשוט וקל להבנה, מאשר שווקים אחרים, בוודאי כאלה שיש חשיבות גדולה לכל הנושא הגיאופוליטי, ביטחוני וכדומה.

מי שמחפש השקעה פשוטה ונוחה, ימצא אותה דרך מסחר בזהב, גם אם הרווח הוא לא גדול ואפילו אם נדמה לנו שיש היום תחליפים שונים בעזרתם אפשר להרוויח יותר.

 

About nimrod

Check Also

איתור כספים בקופות גמל

איתור כספים בקופות גמל

איתור כספים בקופות גמל: יותר פשוט מכפי שחשבתם מחפשים כספים אבודים בקופות הגמל שפתחתם או …