Home / מימון לרכב – זה כדאי?

מימון לרכב – זה כדאי?

מימון לרכבבשנים האחרונות החלה מגמה שעולה יותר ויותר בה אדם המעוניין לרכוש רכב חדש פונה לחברת מימון, חברה זו מספקת לו את כל פתרונות המימון לרכישת רכב חדש, רכב מיד ראשונה או רכב מכל יד שהוא. אופציה זו מביאה את האדם הפשוט לאפיק אחד – מימון לרכב. האופציה אמנם לא תמיד זולה יותר אך מאפשרת תשלום נוח יותר, מחושב יותר וידוע מראש מבלי שיזדקק להוציא את כל הסכום בבת אחת.

תחילתו של התהליך נראתה לראשונה כאשר חברות הליסינג החלו להוציא רכבים (לאחר כ-3 שנים של שימוש) במחירים נמוכים ממחירי השוק הנהוגים לרכבים מיד פרטית. מהלך זה החל לתת אותותיו ואחד ה"ריקושטים" שנוצרו מכך הוא הקמתם של חברות מימון לרכבים. חברות אלו מספקות מימון לרכבים בצורה של הלוואה כאשר האדם מתחייל להחזיר סכום של X ש"ח בכל חודש למשך תקופה מוסכמת מראש, לרוב כ-3-6 שנים.

מה הוא התהליך?

לרוב, התהליך מאוד פשוט. חברת הליסינג/השכרה רוכשת כמויות עצומות של רכבים ומספקת אותם לבעלי עסקים, חברות וכו'. כאשר חברה מספקת רכב לעובדים שלה, יהיה לה נוח יותר לשלם לחברת הליסינג תשלום חודשי קבוע ולקבל רכבים חדשים שיתחלפו בכל 3 שנים לעומת האפשרות להחזקת הרכבים הכוללת טיפולים והמון כאבי ראש. לכן חברות הליסינג מספקות רכבים ואחראיות לתקינותם והחזקה תקופתית. בכל 3 שנים חברות הליסינג מוכרות את הרכבים שברשותם ורוכשות רכבים חדשים, הרכבים שמוצעים למכירה זולים משמעותית (למעלה מ-10%) ממחיר רכב בעל אותם הנתונים שבבעלות פרטית ולא ליסינג או השכרה.

הנהנים הם כולם, גם בחרות הליסינג נהנות מרוכשים רבים, החברות המקבלות רכבים תמיד יקבלו רכבים חדשים וגם האדם הפשוט הרוכש את הרכב בסוף התהליך נהנה מרכב חדש במחיר מוזל מאוד! יש לזכור כי הרכבים עוברים טיפולים במוסכים מורשים ולא מוזנחת אף בעיה או תקלה בהם.

מה תפקידן של חברות המימון?

חברות המימון למעשה נמצאות בין חברות הליסינג לבין הרוכשים הפוטנציאליים כאשר הן מספקות מימון לרכב, למעשה משלמות את מלוא המחיר לחברת הליסינג ולאחר מכן מקבלות בתשלומים את המחיר מהאדם הפשוט בתוספת קטנה. אפשרות זו מקנה לכל אדם כמעט לשלם כ-1000 שקלים בחודש ולקבל רכב חדש במקום לשלם 70-100 אלף ש"ח (בממוצע) על רכב משפחתי כדוגמאת מאזדה 3, טויוטה קורולה, הונדה סיוויק ועוד מגוון סוגי רכבים.

רכב במימוןהאם זה כדאי?

האדם הפשוט אומנם נדרש לשלם את התשלום בתוספת ריבית אך הוא נהנה מהוצאה כספית נמוכה בכל חודש לעומת הוצאה כספית גבוה בצורה חד פעמית שעלולה להרגיש "כבדה" במקרים רבים. בנוסף נהנה האדם הפשוט מאחריות, מרכב חדש ומנוחות שלא יוכל להשיג ברכב ישן.