Home / חופשה בכל מחיר?

חופשה בכל מחיר?

חופשהפעמים רבות אנו נוטים להשתמש לצורך הגזמה בתיאור "אני אעשה כך וכך בכל מחיר", המונח בכל מחיר מדגיש את השיקול ומראה שלכל דבר שאנו עושים יש גם השלכות לצד השני. אנשים רבים נוטים לפעול ללא כל חשיבה על ההשלכות של הדברים שהם עושים – "סוף מעשה במחשבה תחילה" הוא בהחלט אחד המשפטים היותר חכמים שנכתבו ועל כן, אם אתם רוצים לחיות חיים בריאים ונכונים יותר – כדאי שתשקלו בכל פעם שאתם בוחרים לעשות משהו את שני הצדדים.

סוגיה שייתכן ותעמדו בפניה בכל מיני שלבים בחיים היא "האם לצאת עכשיו לחופשה?", כאשר אנו שואלים את עצמנו כבני-אדם בוגרים את השאלה הזו, אנו מערבים שיקולים בנוגע לכמויות הכסף שלא נרוויח בשל כך שלא נעבוד בזמן החופשה, כמויות הכסף שנבזבז ונוציא במהלך החופשה ומעבר לכסף – האם זה באמת משהו שאנו צריכים כרגע או שזו סתם איזה שהיא אשליה ופנטזיה שאנו צריכים לא לממש על-מנת שיהיו לנו למה לקוות מתוך כל הקושי של השגרה. השיקולים הללו בהחלט משמעותיים ומעמידים בסימן שאלה גדול את העניין – חופשה בכל מחיר?

אז… חופשה בכל מחיר? התשובה חד-משמעית

כאשר אנו אומרים משפט כמו זה, אנו נוטים ובצדק ליחס למילה "מחיר" את המשמעות המקורית שלה – כמה כסף זה יעלה לי, האם זה באמת יהיה שווה את זה, כמה איהנה ומה תהיה התועלת מכך. כל השאלות הללו בפני עצמן רק מביאות אותנו להגיע לכך שהתשובה היא חד-משמעית כן. אם התחלנו לחשוב במבנה של תועלת פר כסף, נראה שאנחנו בהחלט צריכים לעשות איזה שהיא הפסקה מכל העבודה הקשה והשגרה שנקלענו אליה. לא יזיק לנו לשנות אווירה, מנטאליות ובעיקר דפוסי חשיבה. להתרענן קצת, לאפשר לעצמנו להשתחרר. לראות נופים וטבע ולחוות דברים שכבר הרבה זמן לא יצאנו לנו לחוות ולראות עד שכמעט שכחנו בנוגע לקיומם. נופשים, חופשות, טיולים – איך שלא תסתכלו על זה שווים את המחיר. זו לא חייבת להיות סוויטה מפוארת ואפילו לא חופשה בחו"ל – אבל פרק הזמן הזה שתוכלו להקדיש לטובת מנוחה ורגיעה, שהייה בקרבת האנשים הקרובים לליבכם והנאה מזמן איכות איתם וזמן איכות בכלל – יוכלו להטעין אתכם משמעותית לקראת הבאות בהמשך החיים שלכם.