Home / כלכלה / ההיסטוריה של תקנות רישוי עסקים

ההיסטוריה של תקנות רישוי עסקים

אם ניסיתם להבין איך תוכלו לקבל רישיון עסק והתבלבלתם, יש לכך סיבה טובה! כאן נסביר על השינויים שנעשו בתחום של תקנות רישוי עסקים ועל הדרך הטובה ביותר לקבל את הרישיון בלי לכתת רגליים.

תקנות רישוי עסקים על קצה המזלג

כאשר אדם רוצה לפתוח עסק ולהשתמש לשם כך במבנה מסוים, עליו לקבל לשם כך רישיון עסק והדבר נכון גם לגבי שיפוץ של מקום קיים או שינוי בפעילותו של העסק. תקנות אלו תוקנו במטרה להגדיר במדויק את התנאים הדרושים לצורך קיום תקין של עסק מבחינה בטיחותית הן לעובדי העסק, הן לסביבתו והן ללקוחותיו וספקיו. חשוב לציין, שעסק ללא רישיון מתאים עובר עבירה פלילית ובעליו מסתכן בעונשים קשים עד לכדי מאסר בפועל!

הדרך ארוכה ומתקצרת

אם נאמר לכם, שכדי לקבל רישיון עסק עליכם לעבור דרך ארוכה ומפותלת, יש בכך מן האמת, אבל היא לא ממש עדכנית. הכוונה היא לכך, שבעבר אכן היה קשה מאוד לקבל רישיון עסק בשל תקנות רישוי עסקים  נוקשות מאוד ואילו כיום קל יותר. החל משנת 2016 התקנות הינן אחידות בין הרשויות המקומיות השונות וכך קל הרבה יותר להבין מה בדיוק נדרש מכם ובנוסף, קל יותר לקבל רישיון זמני מבעבר.

מה שנשאר

למרות ההבדל המשמעותי מבחינת הקושי לקבל רישיון עסק, עדיין מדובר על תהליך לא פשוט ויש לעמוד בדרישות נוקשות למדי. הכוונה היא לכך, שיש לקבל אישורים שונים מגופים שונים בהתאם לאופי העסק ולאופי המבנה. לדוגמה, יש עסקים שיזדקקו לאישור של המשרד לאיכות הסביבה ויש כאלו שלא. יחד עם זאת, כמעט כל העסקים והמבנים זקוקים לאישור של המשטרה ושל מכבי האש.

זמן ואנרגיה

מן הסתם, אם אתם צריכים לדאוג לאישורים מגופים שונים ובעיקר אם אינכם יודעים מראש אילו גופים רלוונטיים לכם, תהליך קבלת רישיון העסק יבזבז לכם הרבה זמן ואנרגיה. לכן מומלץ לפנות לחברה, המתמחה בתחום של רישוי עסקים ובאלו תקנות רישוי עסקים רלוונטיות לכל עסק. כך תוכלו לחסוך לעצמכם זמן רב ולקבל את רישיון העסק שלכם מהר יותר ופשוט להתחיל לעבוד!

 

About nimrod

Check Also

מדריך למשקיע: 5 אפיקי השקעה עיקריים של נדל"ן בארה"ב

אתה רוצה ליהנות מהאפשרות להשקיע בנדל"ן בארה"ב אבל חושש ותוהה האם זו השקעה בטוחה ומניבה? …