Home / חדשות / תוכנית עסקית לניהול פיננסי נכון

תוכנית עסקית לניהול פיננסי נכון

תכנית עסקיתעסק מוצלח הוא עסק אשר מצליח לייעל את תהליכי העבודה שלו ולנהל את ההיבט הפיננסי שלו בצורה מוצלחת. כל עסק מודע לעובדה כי על מנת לנהל את הצד הפיננסי של העסק בצורה המדויקת והטובה ביותר, יש לבנות תוכנית עסקית. לשם הצלחה כל עסק חייב להכיר את החשיבות של תוכנית עסקית המתוכננת נכון ובאופן מקצועי.

 מהי תוכנית עסקית?
תוכנית עסקית היא תוכנית אשר מגדירה את היעדים של העסק לטווח הקצר, הבינוני והרחוק. (עד חמש שנים). כתיבת תוכנית עסקית תמיד תכלול את כל ההיבטים של העסק ולא רק את ההיבט הפיננסי, כמו למשל ההיבט השיווקי, ההיבט התפעולי, הפיננסי ועוד. היא תכלול את שם העסק ואת התחום אליו הוא משויך, את היעדים שנקבעו לעסק ודרכים להשגת היעדים הללו. כל אדם אשר מעוניין לפתוח עסק חדש חייב לכתוב תוכנית עסקית, וזאת על מנת להתחיל ולממש את כל הצעדים בצורה מתוכננת ומבוקרת בהתאם לצעדים הנכונים שהוגדרו מראש.

תוכנית עסקית למשקיעים ושינויים בעסק
חשוב לדעת כי ישנם סוגים שונים של תוכניות עסקיות וכל תוכנית צריכה להיבנות בהתאם לקהל היעד אליו התוכנית ממוענת. אם למשל מדובר בתוכנית עסקית שנכתבה על מנת להשיג מימון, חשוב לציין את ההיבטים השיווקיים, היעדים הפיננסיים, תמונת מצב של המתחרים, אסטרטגיות וצורות שיווק, ההיבט התפעולי ועוד, בצורה בה המשקיע יוכל להחליט על פי הנתונים, אם אכן לעסק זה יש פוטנציאל ומשתלם לו להשקיע בו. ישנם מצבים בהם תוכנית עיסקית נכתבת מחדש וזאת משום שינויים משמעותיים בהתנהלות של העסק או כאשר בעל העסק מחליט כי הוא מעוניין בשינויים מסוימים, וזאת משום שהצעדים שצוינו בתוכנית המקור אינם עוזרים לעסק להתנהל בצורה נכונה מבחינה פיננסית.


תוכנית עסקית – ההיבט הפיננסי
ההיבט הפיננסי בתוכנית העסקית תמיד ישען על הנתונים שנכתבו בשאר חלקי התוכנית. המטרה של חלק זה תמיד תהיה לקבוע מה יהיו הרווחים של העסק בעתיד ויכלול את הנתונים הבאים:

נתונים בתכנית עסקית

  • רווח והפסד- החלק הפיננסי יכיל תכנון מדויק של תחזית הרווח וההפסד של העסק בשנה הראשונה ותחזית לאחר שלוש שנות פעילות של העסק.
  • תזרים מזומנים- רישום מדויק של תכנון תזרים המזומנים לעסק לשנה הראשונה ותחזית של תזרים המזומנים לשלוש שנות פעילות.
  • אשראי- מה תהיה צריכת האשראי המקסימאלית של העסק ומה תהיה תקרת האשראי של העסק מדי חודש.
  • תפעול- ההיבט הפיננסי של התפעול, דהיינו כיצד מגיעים לאיזון כספי על ידי הזמנת כמות מסוימת של מוצרים/ פריטים ומה העלות הנדרשת של כל פריט.
  • השקעה- תוך כמה זמן העסק יחזיר את ההשקעה ופירוט של פעולות שונות הקשורות אל החזר ההשקעה.
  • הוצאות- קבועות וחד פעמיות

חשוב לציין כי אלו הנושאים החשובים ביותר אשר יהיו מפורטים בחלק הפיננסי של כל תוכנית עסקית, אך ישנם נושאים פיננסים נוספים אשר יפורטו וזאת בהתאם לסוג העסק ויעדיו.

About nimrod

Check Also

נדלן להשקעה

מה חשוב לדעת על נדלן להשקעה?

הגעתם למסקנה שלמרות הרצון הטוב העבודה היא לא זו שתגרום לכם ליציבות כלכלית? מעוניינים להגיע …