Home / חדשות / קרנות סיוע במדינת ישראל- קרן תבור

קרנות סיוע במדינת ישראל- קרן תבור

מאיפה זה התחיל? מאיפה הגיעו בכלל הקרנות סיוע של המדינה? מה הרעיון מאחוריהם? כל זה והרבה יותר מזה במאמר הקצר שלפניכם כולל הסברים והרחבות. כל מה שאתם צריכים לדעת על קרן תבור. אז לקרוא בזהירות רבה:

למי מכם שזוכר וגם לאלו שלא, אזכיר כי שנת 2008 הייתה שנת משבר גדולה מאוד במדינת ישראל. הבורסה הייתה בשפל אדיר והיה חשש אמיתי שכל העסקים הקטנים והבינוניים יפשטו רגל וישאירו את מרבית אזרחי ישראל ללא עבודה.

ממשלת ישראלי ומשרד האוצר חיפשו פתרונות שיכולים לעזור ולהניע את גלגלי הכלכלה, אחד הפיתרון שהוצע ואכן עבר לידי יישום, הוא הרעיון של קרנות מדינה. המטרה מאחורי הקרנות הללו, הייתה למעשה להציע הלוואות זולות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, כדי שאלו יוכלו לעבור את המשבר בשלום ולהצמיח את הכלכלה הישראלית.

המקרה המצחיק באמת הוא שעד שעכשיו הקרנות התחילו לעבוד באמת, כבר למעשה נגמר המשבר בכלל. אם לנסות ולקרוא את הנתונים של משרד האוצר בשנת 2008 ועד 2009 למעשה הוגשו סך הכול 30 בקשות לקבלת מימון מקרנות המדינה, מהם רק חמישה קיבלו בפועל את הסיוע עד שנת 2010. הקהל פשוט לא הרגיש את הצורך להיעזר בטובות של מדינת ישראל, אלא העדיפו את ההלוואות של הבנקים.

אז מה נסגר עם קרנות המדינה?

בשנת 2010 כבר היה ברור למשרד האוצר שהקרנות צריכות לעבור שינוי משמעותי, כדי להתאים את הדברים למסגרת הרוח של התקופה.

הקרן לעסקים קטנים עברה איחוד עם הקרן לעסקים בינוניים וכך נוצרה קרן בשם קרן תבור. המטרה מאחורי הקרן היא למעשה להפחית את הביורוקרטיה הכרוכה בתפעול הקרנות ובעבודת הניירת הרבה שגורמת לעיכובים אדירים בעבודת הקרן.

הקרן החדשה תבור, למעשה מעניקה הלוואה לעסקים המוגדרים קטנים ובינוניים, דהיינו עסקים שמחזור העסקים שלהם הוא עד 22 מיליון שקלים לשנה. הרעיון מאחורי הקרן הנוכחית הוא לתת דחיפת אשראי לעסקים טובים שנמצאים בבעיית אשראי זמנית כל שהיא וצריכים את השיקום הקטן הזה כדי להתיישר.

התנאים של הקרן

גובה ההלוואה הוא עד 1.1 מיליון שקלים, דהיינו עד חמישה אחוזים מהמחזור השנתי של העסק, כאשר תנאי הריבית הם פריים + 3 אחוז. כדי להבין מעט יותר לעומק את כל התנאים והדרישות של קבלת הכסף, ניתן להיכנס לאתר גבע באראט כדי להיכנס יותר לעומק של המספרים והמסמכים הנדרשים לצורך קבלת ההלוואה.

אנחנו ממש לא באים כאן לטעון שבכל מקרה שיכול להיות, עדיף להסתמך על קרן הלוואות של המדינה, אך עדיין, ישנם מקרים בים, שבהם עדיף לנסות לקבל הלוואות מקרנות המדינה מאשר לנסות לקבל הלוואה בנקאית טהורה.

About nimrod

Check Also

תקנות רישוי עסקים

ההיסטוריה של תקנות רישוי עסקים

אם ניסיתם להבין איך תוכלו לקבל רישיון עסק והתבלבלתם, יש לכך סיבה טובה! כאן נסביר …