Home / כלכלה / מידע חשוב על מזונות אישה

מידע חשוב על מזונות אישה

מזונות אישה עומדים על סכום אשר יאפשר לה לשמור על רמת החיים אשר אליה התרגלה בזמן החיים המשותפים שלה עם הבעל, על פי הכלל בהלכה היהודית הקובע כי האישה "עולה עמו ואינה יורדת" – זאת אומרת שאין לגרום לה להגיע למצב של ירידה ברמת החיים אליה הורגלה עד כה. סכום המזונות הזה אמור לכסות את כל הצרכים של האישה כפי שהורגלה בתקופת החיים המשותפים עם הבעל כמו מזון, ביגוד והנעלה, הוצאות דיור ואחזקת בית, כולל שכר דירה או משכנתא, צרכים נשיים, איפור, חוגים, הוצאות רכב, לימודים וכל דבר נוסף.

קביעת גובה הסכום של מזונות אישה

הגובה של מזונות אישה נקבע על פי הצרכים שלה, כפי שהורגלה בתקופת החיים המשותפת, על פי הכנסות הבעל מהעבודה ועל פי הרכוש שלו. קביעת דמי המזונות נקבעת על ידי הרשות אליה הוגשה התביעה, בין אם זו הרבנות הראשית ובין אם זהו בית המשפט לדיני משפחה. במידה והבעל טוען שהפסיק לעבוד, מכל סיבה שהיא, בית הדין קובע את סכום המזונות על פי פוטנציאל ההשתכרות שלו, כך שלא ניתן להתחמק מתשלומים אלו.

מקרים בהם האישה לא זכאית למזונות:

  • אישה אשר בגדה בבעלה.
  • אישה שעזבה את הבית המשותף ללא סיבה מוצדקת. במידה והבעל הוא זה שעזב את הבית האישה עדיין זכאית לדמי מזונות.
  • אישה שהינה עובדת והמשכורת שלה מספיקה לה לכיסוי על הצרכים שלה ללא תוספת מהבעל.

מזונות אישה משולמים עד לגירושין או עד שניתן פסק דין מחייב לגירושין, גם אם האישה מסרבת להתגרש.

מה קורה במידה והבעל לא משלם מזונות לאישה?

במידה ובעל מתחמק ולא משלם לאישה את דמי המזונות שנקבעו לה היא רשאית להגיש עתירה חמורה נגד הבעל. במקרים כאלו יכול בית המשפט להכריח את הבעל לשלם, להוציא צו הוצאה לפועל ואף להעלות את סכום המזונות הראשוני שנקבע. לכן, על הבעל לשלם את הסכום שנקבע ללא עיכוב. אם יש לו הישגים על גובה הסכום הוא יכול להגיש ערעור עם ראיות שיתמכו בטענות שלו.

About nimrod

Check Also

תקנות רישוי עסקים

ההיסטוריה של תקנות רישוי עסקים

אם ניסיתם להבין איך תוכלו לקבל רישיון עסק והתבלבלתם, יש לכך סיבה טובה! כאן נסביר …