Home / חיסכון / הכול אודות קרנות השתלמות

הכול אודות קרנות השתלמות

היום, אתם אמנם בשיא כוחם, עובדים הרבה ומפרנסים בכבוד את עצמכם ואת משפחתכם. על אף זאת, האם אי פעם חשבתם על אותו יום בו תפרשו לגמלאות, כאשר קיומכם כולו יתבסס על קצבת הביטוח הלאומי? מסתבר שהזמנים השתנו ושכיום, על פי חוק, על שכירים ועצמאים לחסוך שיעור מסוים ממשכורתם לטובת גיל הפרישה, באמצעות קרן פנסיה. קרן כזו תצבור הפרשה חודשית ממשכורתכם, זאת בכפוף להשלמת הסכום על-ידי המעסיק. מדובר בסכום מצטבר שאט-אט יגיע לכדי סכום ניכר, במשך שנות העבודה, ויאפשר שמירה על רמת חיים מכובדת גם לאחר הפרישה; אף אחד הרי לא מעוניין לעבוד לנצח.

חיסכון פנסיוני למתחילים

בישראל כיום, גיל הפרישה הינו 62 לנשים ו-67 לגברים; בהגיעם לגיל הלז, נכנסת קרן הפנסיה לפעולה. חיסכון פנסיוני למתחילים, אם כך, זהו תחום אותו ראוי ללמוד מגיל מה שיותר צעיר. עם זאת, אין זו חובה לבחור רק בקרן פנסיה בתור מסלול פנסיוני מועדף, שהרי קיימות אופציות נוספות הפתוחות בפניכן, כגון – ביטח מנהלים או קופות גמל. במידה שלא תבחרו את המסלול בעצמכם, תשויכו באופן אוטומטי למסלול קרן פנסיה. זוהי קרן הנבדלת ממסלולים הפנסיוניים האחרים, בכך שאין זהו רק חיסכון כספי, אלא אף מרכיב ביטוחי, אובדן כושר עבודה, וכן ביטוח חיים.

גיל פרישה

חיסכון פנסיוני למתחילים – עניינו הוא כסף המיועד לגיל פרישה, ולפיכך, ההשקעה נעשית במינון עם סיכון מזערי, בעוד 30% מהכסף עבור הקרו מושקע באופן סולידי באגרות חוב ממשלתיות. ההשקעה מפוקחת ומבוצעת בהתאמה לסיכון הרלבנטי. מובן שקיימת חשיבות לגוף המנהל, שבסופו של דבר השפעתו על התשואה השנתית רבה.

במקרה של התדרדרות

במקרה בו חלה התדרדרות פתאומית בסטאטוס הבריאותי, ואינכם מסוגלים עוד לעבוד כבימים עברו, הרי שקרן הפנסיה תעניק לכם קצבת נכות חודשית עבור התקופה כולה, בכדי להבטיח רמת חיים הדומה לזו ממנה נהניתם טרם קרות המאורע המצער. יתר על כן, קרו פנסיה כוללת מצבים אפשריים, כגון מוות פתאומי, כך שיקיריכם יזכו להכנסה כספית. כדי להבטיח סכום מרבי בקרן הפנסיה, רצוי להצטרף למסלול עוד בתחילת הדרך המקצועית, בעוד מצבכם הבריאותי תקין ואתם עובדים בחריצות ובמלוא הכוח.

בדיקה לאורך זמן

חיסכון פנסיוני למתחילים יכול להיעשות במגוון דרכים, הודות לסוגים שונים של קרנות פנסיה; כך, טרם הצטרפותכם לאחת מהן, מומלץ לבצע סקר שוק בו תשוו בין קרנות פנסיה שונות ובסופו של דבר תבחרו בזו המתאימה לכם ביותר. עליכם לבחור בקרן פנסיה שתבטיח בוודאות את עתידכם הכלכלי. בחירה נבונה ומושכלת תכלול בדיקת תשואת קרנות הפנסיה. הליך הבדיקה יכלול מספר שנים, ולא נקודת זמן בודדת, משם כשם שאין זה נכון לבדוק את ביצועי הבורסה רק בתקופת שיא כלשהי, שהרי אז תתקבל תמונה מוטעית ושגויה לגבי המצב הממוצע של הקרן. רק בדיקה לאורך תקופה רצופה תאפשר קבלת תמונה התואמת יותר את המציאות, ותאפשר לכם לבחור בתבונה תכנית חיסכון פנסיוני למתחילים.

About nimrod

Check Also

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כמעט כולם היום משתמשים באשראי, במיוחד כאשר מדובר על תשלומים גבוהים. מה קורה במקרה בו …