Home / חיסכון / האם כדאי לקחת הלוואות ארוכות טווח?

האם כדאי לקחת הלוואות ארוכות טווח?

כאשר אנחנו רוצים לשפץ את הבית, לשלם שכר לימוד לתואר ראשון, או לבצע הוצאה כספית גבוה אחרת לא תמיד יש לנו הון עצמי לעשות זאת. אם יש לנו הוצאות כספיות גדולות מאוד כמו למשל קניה של בית אנחנו לא חייבים לוותר או להתפשר על גובה ההוצאה. אחת האפשרויות העומדות בפנינו היא לקחת הלוואה שתכסה את ההוצאה באופן מלא או חלקי. באופן כללי כמעט תמיד כדאי לקחת הלוואות ארוכות טווח שניתן להחזיר אותן תוך מספר שנים – כי הן יכולות לאפשר לנו לשפר את איכות החיים שלנו ולהתפתח מבחינה אישית. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה לטווח הארוך אנחנו יכולים להחזיר מדי חודש סכום חלקי וקטן ממנה וכך האיזון הפיננסי שלנו לא יפגע.

האם כדאי לקחת הלוואות קצרות מועד?

בדיוק כמו שאפשר לקחת הלוואה לטווח הארוך, יש אפשרות לקחת גם הלוואות קצרות מועד. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה קצרת מועד אנחנו צריכים להחזיר אותה תוך מספר חודשים בודדים. כדאי לקחת הלוואה מסוג זה כאשר יש לנו הוצאה בלתי צפויה ודחופה כמו למשל תיקון הרכב שלנו או תיקון הצנרת בבית שלנו. ישנן הוצאות שלא ניתן לצפות אותן מראש ואי אפשר לדחות אותן למועד אחר – כמו למשל הוצאות רפואיות. במקרה בו יש לנו הוצאה דחופה אנחנו חייבים לנהוג באחריות ולקחת הלוואה שתכסה אותה. רק על ידי לקיחת הלוואה נוכל להשלים את ההוצאה מבלי שאיכות החיים שלנו תיפגע.

האם כדאי לקחת הלוואות עם ריבית גבוה?

באופן כמעט גורף תמיד כאשר לוקחים הלוואות צריך לשאוף שהריבית עליהן תהיה כמה שיותר נמוכה. ככל שהריבית על ההלוואה תהיה גבוה יותר כך הסכום החודשי שנצטרך להחזיר ללווים שלנו יהיה יותר גבוה. המטרה בלקיחה של כל הלוואה היא לשפר את המציאות הכלכלית שלנו וכאשר הריבית על ההלוואה גבוה מאוד השיפור יכול להיות רק זמני ולא לטווח הארוך – בו נצטרך להתמודד עם החזרי תשלום חודשיים גבוהים מאוד. בסופו של דבר עלינו להתייעץ עם יועץ פיננסי או כלכלן בנוגע לגובה ההחזר החודשי שאנחנו יכולים לעמוד בו כאשר אנחנו לוקחים הלוואה. לפעמים עדיף לקחת הלוואה בסכום נמוך יותר – רק בשביל שההחזר החודשי שלה יהיה נמוך בהתאם. הפתרון של לקיחת הלוואה יכול לסייע לנו מאוד לבצע פעולות שאחרת לא היינו יכולים לבצע מבחינה כספית ואישית ופתרון זה יכול להתאים מאוד לכל אחד ואחת.

About nimrod

Check Also

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כמעט כולם היום משתמשים באשראי, במיוחד כאשר מדובר על תשלומים גבוהים. מה קורה במקרה בו …