Home / חיסכון / אפשרויות למיחזור משכנתא

אפשרויות למיחזור משכנתא

כאשר אתם ממחזרים את המשכנתא שלכם, אתם למעשה סוגרים את המשכנתא המקורית, משלמים "קנס" המכונה עמלת פירעון מוקדם, ולוקחים משכנתא חדשה. ההפרש בין המשכנתא הישנה למשכנת החדשה עשוי להיות סכום כסף משמעותי ביותר, ואנחנו רוצים לעזור לכם לבחור את האפשרות הטובה ביותר והמתאימה לכם ביותר להשתמש בכסף הזה.

באופן כללי, יש שלוש חלופות העומדות לרשותכם כאשר אתם ממחזרים משכנתא. האפשרות הראשונה היא לקצר את תקופת ההלוואה. האפשרות השניה היא להפחית את ההחזר החודשי. האפשרות השלישית, אליה פחות אנשים מודעים, היא לקבל את החיסכון במזומן.

האפשרות הראשונה היא האפשרות המשתלמת ביותר מבחינה כלכלית. כידוע, משכנתא הופכת ליקרה יותר ככל שתקופת ההלוואה ארוכה יותר. כך שאם תוכלו להשתמש בכסף על מנת לקצר את תקופת ההלוואה, המשכנתא שלכם למעשה תהיה זולה יותר. אם תתחייבו בפני הבנק להחזיר את המשכנתא בתקופה קצרה יותר, הוא יבוא יותר לקראתכם עם הריבית ועם עמלת הפירעון המוקדם. לכן, זוהי אפשרות מעולה לכל מי שלא צריך את הכסף במזומן, ומעוניין לחסוך יותר כסף בטווח הארוך.

האפשרות השניה היא הפחתת ההחזר החודשי. אם אתם לחוצים בכסף ואתם מרגישים שאתם נחנקים מהמשכנתא, יכול מאוד להיות שזו האפשרות אשר מתאימה לכם ביותר. בעצם מדובר בהגדלת הנטו שלכם. לכן, אפשרות זו מתאימה מאוד לכל מי שההוצאות החודשיות כבדות עליו, והוא מעוניין שיעמוד לרשותו יותר כסף מידי חודש. הפחתת ההחזר החודשי של המשכנתא בהחלט תעזור לכם להשיג זאת בקלות יחסית.

האפשרות השלישית היא קבלת הסכום במזומן. זה מתאים כמובן למי שצריך כסף מזומן ברגע זה. ניתן להשתמש בכסף לצורך הטיול בחו"ל עליו חלמתם מזמן, לצורך חתונה של הילדים, תשלום על לימודים וכדומה. הבנקים כיום מאפשרים לכם להכניס את החיסכון ממיחזור המשכנתא ישירות לחשבון שלכם, על ידי הגדלת סך המשכנתא. אתם למעשה תמשיכו לשלם בדיוק כפי ששילמתם לפני המיחזור, אבל תקבלו את ההפרש כמזומן. לרוב מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים, וזה בהחלט סכום מכובד אשר ניתן להשתמש בו לצרכים רבים ושונים.

אגב, ההבדלים בין האפשרויות שהצגנו כאן אינם מוחלטים, ותמיד ניתן לשלב בין האפשרויות השונות. כך למשל, ניתן לצמצם במעט את סכום ההחזר החודשי ובמקביל לקצר את תקופת ההלוואה. לא חייבים לעשות זאת באופן מוחלט לאף כיוון ולאף אפשרות, וזו רק אחת הסיבות לכך שמיחזור משכנתא הפך לפופולרי כל כך בשנים האחרונות. הגמישות הזו יכולה לבוא לידי ביטוי גם כאשר מדובר באפשרות השלישית – קבלת הסכום במזומן. ניתן למשל להחליט שאתם לא צריכים את כל ההפרש כעת במזומן, ולקחת רק את הסכום שאתם צריכים. עם שאר הסכום ניתן להפחית את ההחזר החודשי או לקצר את תקופת ההלוואה – לפי האפשרות שנוחה לכם ביותר.

לסיכום, מיחזור משכנתא מעמיד לרשותכם סכום מכובד, שהוא למעשה ההפרש בין המשכנתא המקורית לבין המשכנתא החדשה. מכיוון שהמשכנתא החדשה, מטבע הדברים, תהיה זולה יותר מאשר המשכנתא המקורית, מדובר בסכום כסף משמעותי אשר יכול לעמוד לרשותכם באופנים שונים. חשוב לבחור את האפשרות אשר מתאימה לכם ביותר מתוך מחשבה זהירה לטווח הארוך יותר.

הכתבה באדיבות אתר אינטרנט "משכנתאות בחכם" mortgageportal.co.il כל המידע אודות משכנתאות וייעוץ משכנתא בישראל.

About nimrod

Check Also

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כמעט כולם היום משתמשים באשראי, במיוחד כאשר מדובר על תשלומים גבוהים. מה קורה במקרה בו …