Home / מסחר / מוכרים באינטרנט? איך מתנהלים בהנהלת חשבונות

מוכרים באינטרנט? איך מתנהלים בהנהלת חשבונות

אחד השינויים הגדולים והמשמעותיים ביותר שהביא עמו האינטרנט אל חיינו, זו העובדה שהיום כל אחד יכול למכור מוצרים ושירותים אונליין, דרך האינטרנט, לכל אחד, בכל מקום בעולם. כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה להחליט מה למכור ודרך איזו פלטפורמה לעשות את זה, בין אם זה דרך אתר אינטרנט משלנו, עמוד פייסבוק או אתרים שמאפשרים לעסקים ויזמים להציע את המוצרים ואת השירותים שלהם.

אך בשביל שנוכל למכור את המוצרים והשירותים שלנו, בשביל שנוכל להרוויח מכך ולא להסתבך עם רשויות המס, אנחנו צריכים לדעת איך לנהל את כל הנושא של הנהלת חשבונות. עצם זה שאנחנו מוכרים באינטרנט, לא אומר שאנחנו לא צריכים לשלם מסים עבור זה. לשם כך, נוכל לפנות אל רואי חשבון בכל הארץ ולקבל מהם שירות, באופן ישיר או דרך האינטרנט.

צריך להבין, ברגע שאנחנו מוכרים מוצרים או שירותים, אנחנו עסק לכל דבר, פטור, מורשה או בכל סוג רישום אחר. זה אומר בעצם, שעלינו לדווח על ההכנסות וההוצאות שלנו, זה אומר שעלינו לשלם מסים, קרי מס הכנסה, למדינה, זה אומר שעלינו לשלם ביטוח לאומי, וכן אם יש צורך, במידה והמחזור שלנו מגיע לסכום הרלוונטי, אזי שאנחנו צריכים לשלם גם ביטוח לאומי.

אנחנו כמובן יכולים לעשות את זה בעצמנו, לרשום את העסק שלנו ברשויות המס, ולנהל את כל התיקים באופן עצמאי, אך חשוב שאנחנו נבין איך זה עובד. למשל, איך אנחנו משלמים מס עבור מכירות בחו"ל (מאחר ואנחנו רשומים בארץ, המס יהיה בישראל), איך זה עובד מבחינת מע"מ (מתי אנחנו אמורים לגבות וכמה ועוד), וכל דבר אחר שקשור כך או אחרת לרשויות המסים בישראל.

איך בוחרים רואה חשבון

כאמור, אנחנו יכולים לפנות אל רואה חשבון באופן ישיר ואנחנו יכולים לעשות את זה דרך אתרי אינטרנט שונים.אפשר לקבל שירות אינטרנטי על פי הצורך. הכל שאלה מה נוח ומה אפשרי מבחינתנו.

חשוב שאנחנו נבחר רואה חשבון שיהיה זמין לעניינו, יבין בדיוק מה אנחנו צריכים ומה אנחנו מחפשים ויוכל לספק לנו גם ייעוץ וגם שירות.

עלינו לזכור, מדובר על שירות של פעם בחודש או חודשיים ולעיתים גם יותר, פלוס שירות של הכנת תיק שנתי, להגשה עבור מס הכנסה וביטוח לאומי, בדיוק כמו כל בעל מקצוע וכמו כל גורם עסקי אחר שנדרש להגיש מסמכים על בסיס הוצאות והכנסות שיש לו במהלך השנה.

 

 

 

About nimrod

Check Also

איתור כספים בקופות גמל

איתור כספים בקופות גמל

איתור כספים בקופות גמל: יותר פשוט מכפי שחשבתם מחפשים כספים אבודים בקופות הגמל שפתחתם או …