Home / צרכנות / השקעות נדל"ן בארה"ב או אפיקי השקעה אחרים?

השקעות נדל"ן בארה"ב או אפיקי השקעה אחרים?

הריביות הנמוכות המוצעות בתוכניות החיסכון הסולידיות בבנקים, במציאות בה ריבית הפריים עומדת על 1.75% גורמות למשקיעים רבים לחפש אפיקים רווחיים יותר להגדלת ההון. המשבר בשוק הדיור האמריקאי לפני עשור שגרם לירידת מחירים תלולה של נכסים בארה"ב, הוביל רבים מהמשקיעים לבחור באפיק השקעה זה כחלופה למכשירים פיננסיים סולידיים יותר. במאמר זה, נשווה בין השקעות נדל"ן בארה"ב לאפיקי השקעה נוספים.

התשואות

מי שצבר הון בסכום של כמאה אלף שקלים ומעלה יכול לבחור בין השקעות סולידיות בבנק המניבות תשואה שמתחילה מחצי אחוז ומגיעה לאחוז, יכול להשקיע בבורסה ולהרוויח תשואה של אחוזים בודדים עד עשרות אחוזים לאורך זמן (בשוק התנודתי של היום כמובן ניתן גם להפסיד הון ניכר) או להשקיע בקופות גמל להשקעה. קופות הגמל מציעות מספר אחוזים בודדים והטבות מס למשקיעים המשאירים את הכספים בקופה עד לגיל הפנסיה.

לעומת אפיקי השקעה אלה, התשואות בהשקעות נדל"ן יכולות להיות גבוהות בהרבה. התשואה השנתית משכירות נעה בין 7% ויכולה להגיע גם ל-20%. אם נוסיף לכך את עליית הערך של הנכס לאורך שנים או אם בוחרים להשקיע בהשבחה ומכירה (בעסקאות פליפ) ניתן להגיע לרווחים של עשרות אחוזים.

נזילות הכספים

בהשקעות בבורסה הנזילות של הכספים גבוהה במקרה של עליות. השקעה בניירות ערך שעלו בעשרה אחוז במהלך השנה ניתן לממש בכל עת. מצד שני, אם ניירות הערך נמצאות בירידה, מכירה שלהן תוביל להפסד ולכן רבים בוחרים בהשקעות בניירות ערך לטווח ארוך. בהשקעות סולידיות בבנק אתם בוחרים את רמת הנזילות. אפשר לפתוח תוכנית חיסכון לטווח ארוך וליהנות מתשואה המצטברת לאורך זמן (כולל ריבית דה-ריבית) או להשקיע בפקדונות קצרי טווח, המעניקים תשואה נמוכה יחסית אך מצטיינים בנזילות גבוהה.  בהשקעות נדל"ן נזילות הכספים מוגבלת מבחינת קרן ההשקעה אך אתם זוכים לקבל את התשואה באופן מידי באמצעות שכירות חודשית.

סכום ההשקעה

השקעות נדלן בארה"ב מחייבות הון בסכום של מאה אלף שקלים ומעלה. הבתים הנמצאים בטווח המחירים הזול יחסית מתחילים מעשרים אלף דולרים (באזורי הסיכון) כאשר סכום ההשקעה הממוצע הוא בדרך כלל סביב המאתיים אלף שקלים בקנייה של בית פרטי להשקעה (סינגל פמילי). לעומת זאת, השקעות בבנקים מתאימות גם לבעלי סכומים נמוכים יותר של חמשת אלפי שקלים ומעלה.

הלא צפוי – בחינת תשקיף ההשקעה

בהשקעות בכלים פיננסיים ניתן לבקש תשקיף של החברות בהן משקיעים ולקבל החלטה בהתאם לתחזיות הרווח וההפסד. בהשקעות נדל"ן פרטיות התשקיף הינו כללי ביותר וכולל את עלות קניית הבית וסכום השכירות הצפוי – ללא ידיעה מראש של כל הוצאות צפויות.

מצד שני – לצד השקעות הנדל"ן הפרטיות בארה"ב קיימות גם קרנות המציעות אפשרות השקעה בסכומים נמוכים יותר – המבוססות על אחזקה משותפת של כלל המשקיעים במספר נכסים, כאשר כל אחד מהמשקיעים זוכה לתשואה המבוססת על ממוצע התשואות מהשכרת הנכס או מכירת הנכס לאחר השבחתו. במקרים אלה ניתן להשקיע גם סכומים נמוכים יותר מאשר רכישה של בית בעצמכם וכן ניתן לקבל תשקיף של ההכנסות הצפויות בפרויקטים גדולים, בהם שותפים מעל שלושים וחמישה משקיעים.

 

About nimrod

Check Also

מימון פרויקט שיפוצים

מימון פרויקט שיפוצים – מדוע זהו נושא כה חשוב?

מדוע אנחנו עושים הכול בכדי לגור בבית היפה ביותר שיש? מדוע אנחנו משקיעים משאבים כל …