Home / חיסכון / הטמעת מערכות מידע

הטמעת מערכות מידע

נראה כי בשנים האחרונות העולם העסקי עובר מהפכה של ממש. מספיק לעשות סיור קצר במסדרונות של חברות בינוניות וגדולות במשק ולהקשיב לשיחות כדי להבין שהטכנולוגיה שינתה את התקשורת הארגונית והניהול העסקי מקצה לקצה, ומערכות המידע מובילות ללא כל ספק מהפך זה. הטמעת מערכות מידע מתקדמות שינתה באופן משמעותי את האופן שבו אנחנו עושים עסקים, וקשה למצוא היום חברות מובילות שאין להן לפחות מערכת מידע אחת.

אתגרים בהטמעת מערכות מידע ארגוניות

החדשות הטובות הן שיש היום מבחר של מערכות מידע שפותחו לצרכים עסקיים שונים כך שכל עסק, ארגון או חברה יכולים לרכוש ולעבוד על מערכת המידע המתאימה ביותר עבור צרכיהם הייחודיים. החדשות הפחות טובות הן שמדובר במערכות מורכבות ומסועפות שבדרך כלל לא ניתן להתאים ולהטמיע אותן לבד, כי אם אך ורק בעזרת חברה מקצועית שמתמחה בתהליכי הטמעת מערכות המידע הספציפיות. אך אל דאגה, יש היום לא מעט חברות שמספקות שירותי הטמעת מערכות מידע ואם תבחרו את החברה הטובה ביותר, נכון לכם מעבר מהיר, חלק ונוח.

התנאים האופטימליים בארגון להטמעת מערכת מידע:

כדי להעביר חברה גדולה למערכת מידע חדשה על החברה להערך לכך מבעוד מועד. כך למשל: יש להכין את העובדים למעבר שעתיד להתרחש, להכין  את ההנהלה ואת כל המחלקות. אם הארגון מוכן פסיכולוגית למעבר המעבר יעבור חלק יותר. כמו כן צריך להתכונן למעבר מבחינה טכנולוגית וטכנית. רצוי למנות איש קשר מקצועי שישמש מתווך בין החברה לבין החברה שמספקת לכם שירותי הטמעת מערכות מידע. יתרה מכך, יש לקחת בחשבון פיטורים עתידיים מאחר ולא מעט מערכות מידע מספקות תחליף טכנולוגי למשאב האנושי. לבסוף, יש לנהל סיכונים מראש ובצורה חכמה כך שאם צפויים נזקים ניתן יהיה למזער אותם למינימום.

למה לצפות בעת תהליך הטמעת מערכת מידע בארגון?

תהליך הטמעת מערכות מידע בארגונים יהיה מוצלח אך ורק אם החברה המטמיעה תעבוד יד ביד עם הארגון ותכין תוכנית מפורטת של התהליך. הצעדים הצפויים במהלך תהליך ההתאמה וההטמעה של מערכת המידע הם:

  • הבנת הצרכים והדרישות הפנים ארגוניים.
  • הכרת נושאי תפקידים.
  • הגדרת התהליכים הארגוניים שיטופלו על ידי המערכת החדשה.
  • אפיון הקונפיגורציה הנדרשת במערכת המידע.
  • אפיון פיתוחים מיוחדים.
  • פיתוח וקונפיגורציה.
  • בדיקת המערכת.
  • פיילוט או גרסת בטא.
  • בדיקות קבלה שמבוצעות על ידי משתמשי הארגון.
  • הטמעה מלאה של המערכת בארגון.
  • הדרכות אישיות והדרכות קבוצתיות לשימוש יעיל במערכת המידע.
  • שירות ותמיכה ארוכי טווח.
  • עדכוני תוכנה.

אם כן, נראה שהטמעת מערכות מידע חדשות בארגון או חברה אינו עניין של מה בכך. כדי שההטמעה תצליח כל הארגון צריך להרתם למשימה ויש להקפיד לבצע את המעבר רק עם חברות מקצועיות, מנוסות ואמינות.

 

 

 

 

About nimrod

Check Also

משכנתא או שכירות

האם עדיף לשלם משכנתא או לשלם שכירות?

שאלה שעולה בשלב זה או אחר אצל רוב הישראלים היא האם כדאי לרכוש דירה או …