Home / כלכלה / שירותי הנהלת חשבונות

שירותי הנהלת חשבונות

עסק גדול או קטן? עצמאי או עסק בינוני? חברה חדשה או חברה ותיקה? כולם צריכים שירותי הנהלת חשבונות. מה כוללים שירותי הנהלת חשבונות?

למרבה הצער והיגון, הבירוקרטיה הישראלית לא נעצרת בשער רשויות המס. להפך, אפשר לומר שהיא גרה במשרדים האלה: ניהול ספרים במדינת ישראל הוא עניין לא פשוט ועוסקים רבים מתקשים בנושא הזה ולכן הם צריכים שירותי הנהלת חשבונות חיצוניים.

ייעודם של שירותי הנהלת חשבונות

לא ממש משנה מהו גודל העסק שלכם, תמיד תזדקקו לסוג כלשהו של ניהול חשבונות. יכול להיות שאתם עוסקים פטורים, ומדובר רק בהגשת קבלות אל מול ניהול הזמנות ואולי מלאי. יכול להיות שאתם מנכים מקדמות, מע"מ ומנהלים משכורות של עובדים

זה לא חשוב: תמיד תצטרכו להצהיר על הכנסות אל מול הוצאות ולהתאים בין כל אלה. לרוב, כשמדור בחברה בעלת הקף עסקים מסוים יש עובד שכיר שתפקידו הוא לבצע את כל ההתאמות האלה ולנהל את הספרים. תפקידם של חברות או מנהלי חשבונות שמבצעים ומספקים שירותי הנהלת חשבונות חיצוניים הוא לנהל את אותם ספרי החשבונות של עסקים שאין להם הנהלת חשבונות פנימית.

אילו שירותים כלולים במסגרת שירותי הנהלת חשבונות?

רוב בעלי העסקים הקטנים והעצמאים ששוכרים ומשתמשים בשירותי הנהלת חשבונות אוספים לקראת תחילת החודש את כל החשבוניות שהוציאו ללקוחות, את כל הקבלות ודוחות ההפקדה ואת כל הקבלות והחשבוניות שקיבלו מהספקים שלהם.

במסגרת שירותי הנהלת חשבונות ימיינו את כל הפתקים האלה וירשמו אותם אלה מול אלה, הכנסות מול הוצאות. מול אלה, יוודאו מנהלי החשבונות שהכספים המדוברים אכן נכנסו לחשבונות הלקוח וההוצאות יצאו מהם וזאת בעזרת מה שנקרא "התאמת בנקים" בעזרת דפי הבנק.

לאחר הרישום בספרי החברה והתאמת הבנק, שירותי הנהלת חשבונות מוציאים את הדוחות השונים לרשויות המס: למס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. יכולים להיות לעיתים דיווחים כפולים – כמו במקרה של מקדמות – אבל זה לא משנה: שירותי הנהלת חשבונות כוללים את כל הדיווחים.

בנוסף על אלה, שירותי הנהלת חשבונות כוללים גם ביצוע תשלומים בפועל. נהוג שמנהל או מנהלת החשבונות רושמים את הצ'קים לרשויות השונות ומפקידים אותם – לרוב בדואר – לפני המועד האחרון לדיווח ולהעברת התשלום. בעניין הזה ישנם כבר כמובן רבים שמשתמשים בכרטיסי אשראי של העסק: מנהל החשבונות שמספק שירותי הנהלת חשבונות מעביר לבעלי העסק את הסכומים לתשלום והוא זה שמבצע אותו, באתרי התשלומים באינטרנט.

לסיכום: שירותי הנהלת חשבונות נועדים לפרטיים, עצמאים ועסקים שאין להם מנהל או מנהלת חשבונות פנימיים.

 

 

 

About nimrod

Check Also

תקנות רישוי עסקים

ההיסטוריה של תקנות רישוי עסקים

אם ניסיתם להבין איך תוכלו לקבל רישיון עסק והתבלבלתם, יש לכך סיבה טובה! כאן נסביר …