Home / חדשות / לימודי שוק ההון

לימודי שוק ההון

 

אומרים על הדור של היום שהוא דור חכם יותר, מתוחכם יותר, מבין יותר, פתוח יותר וזה נכון. ישראל של שנות ה-2000 היא מדינה שבה כולם רוצים להיות הטובים ביותר והמוצלחים ביותר ולכן אנחנו מגיעים לשפיץ של הפסגה בכל דבר כמעט שיש בו מעורבות של ידע ומוח (לצערינו לא נתברכנו בכל כך הרבה אוצרות טבע אז חייבים להפעיל את המוח).

גם בתחומי לימודי שוק ההון נדרשות מיומנויות גבוהות. בעבר הרחוק כמעט לא שמענו על אנשים פרטיים שהיו מנהלים בעצמם את תיק ההשקעות אך היום ניהול ההשקעות העצמי הפך לנפוץ מאוד וזאת בעיקר משום שהיום יש מודעות רחבה לכך (בין היתר גם משום שדי ברור לכולנו שלא כדאי להסתמך רק על הפנסיה ורצוי שיהיו לנו גם השקעות וחסכונות נוספים). כדי להשקיע בחוכמה ולא להפוך לעוד מהמרים בשוק ההון עלינו להקדיש זמן ללמוד ולהתמקצע בטרם נחל בהשקעות.

בישראל ניתן להיחשף היום למגוון רחב של תחומים בשוק ההון, החל מלימודים לצרכים פרטיים אישיים שתכליתן היא ניהול ההון האישי והמשפחתי ועד ללימודי מקצועיים לצורכי קבלת תעודת יועץ השקעות / מנהל תיקים.

נושאי ותחומי הלימוד הם רחבים:

1. הכרת שוק ההון – מושגי יסוד בסיסיים, הבנת התהליכים, מטרת שוק ההון וכמו כן מה תפקידינו בשוק הרחב הזה וכיצד ניתן להרוויח ממנו.

2. לימודי ניתוח השווקים מזויות שונות – החל בניתוחים טכניים (קריאת גרפים והבנת מיקומי כוחות הביקוש וההיצע בשוק) ועד לניתוחי עומק פיננסיים וקריאת דוחות של חברות.

3. לימודי אסטרטגיות מסחר – גם לאחר שיש לנו דעה על השוק עדיין לא בטוח שנדע להפיק ממנו רווחים אם אין לנו כלים אסטרטגיים נכונים. לשם כך חייבים ללמוד אסטרטגיות מסחר שונות למצבי שוק שונים. חשוב לציין כי אסטרטגיות המסחר שונות לגמרי בכל מוצר פיננסי שנבחר, כלומר, שימוש באסטרטגיות מסחר למניות שונות לגמרי מאסטרטגיות מסחר באופציות או באג"ח.

4. הכרה ולימוד התחום הפסיכו-פיננסי וההטיות הרבות ששוקי ההון מייצרים לנו מידי יום. הסוחרים בשוק ההון מונעים בטווח קבוע שנע בין פחד לתאוות בצע, רגשות שקשה להתעלם מהם. אחד הנושאים החשובים ביותר בלימודי שוק ההון מתמקד בהיבט המנטאלי / פסיכולוגי. יהיה המשקיע המתוחכם ביותר אשר יהיה אם לא יהיו לו כלים להתמודדות עם הפן המנטאלי שיסייעו לו להתמודד עם הצלחות וכישלונות הוא עשוי להפוך לעוד סוחר מפסיד. מטרת לימוד תחום זה הינה שיפור היכולות שלנו כסוחרים כדי להביא אותנו למיקסום עסקה מורווחת וקטיעה מוקדמת של עסקה מופסדת בעוד ההפסד מינורי וזאת תוך ניטרול האגו שלנו כסוחרים.

אם את/ה מעוניינ/ת להיכנס לשערי שוק ההון רצוי שתעשו זאת בדרך הנכונה. צרו קשר ובשיחה קצרה בת כמה דקות נוכל להבין את צורכיכם ולסייע לכם בכניסה קלה יותר לשוק ההון.

 

 

לימוד שוק ההון | קורס שוק ההון

About nimrod

Check Also

אייקופונים- יתרונות המסחר האינטרנטי

  כיום שאנחנו נמצאים במאה ה-21, כיום אחד הדברים שחוסכים למשקי בית בישראל מאות שקלים …