Home / חדשות / ברוך אדלר מדבר על פעילות הנדל"ן בתחום תמ"א 38

ברוך אדלר מדבר על פעילות הנדל"ן בתחום תמ"א 38

יש הרבה מאוד כתבות באינטרנט על תחום הנדל"ן ובעיקר על תוכניות תמ"א 38, כאשר כל האתרים הגדולים מדברים על זה, כל החדשות מלאות בסיפורים על הצלחות בתחום התמ"א או כשילונות, אבל אין הרבה כתבות אשר מראות את הצדדים האחרים של הנושא, מה חושבים הגורמים מבפנים? איך העניינים נראים מהזווית שלהם?

ביקשנו לשאול את עורך דין ברוך אדלר אחד המומחים הגדולים בתחום תמ"א 38, מה דעתו על מצב הנדל"ן בישראל? איך הוא רואה את התפתחות הדברים? מה הוא צופה לעתיד הענף הזה?

ברוך אדלר הוא אחד הותיקים בישראל בתחום הנדל"ן, כאשר הוא התחיל את הפעילות שלו כעורך דין בתחום הזה, בשלהי שנות השמונים, לפני הרבה מאוד זמן. היום אנחנו שואלים אותו מה דעתו על מה שהוא רואה מול עיניו היום?

עו"ד אדלר- היכן נערכת הפעילות העיקרית היום בתחום תמ"א 38 או בתחום פינוי בינוי?

הפעילות העיקרית היום בעולם הנדל"ן היא להערכתי פעילות של פינוי בינוי הנערכת בעיקר במרכז הארץ, היכן שמחירי הקרקע הם הגבוהים ביותר ומחירי הדירות הם גבוהים בהתאם. אנחנו רואים פעילות ענפה שאני לוקח חלק ממנה במרכז רמת גן, אבל דווקא האזורים שזקוקים הרבה יותר לפרויקטים כאלו, דווקא בהם לא קורה שום דבר.

לא שזה לא הגיוני, ממשיך אדלר, היות וקבלן הבונה פרויקט כזה באזור המרכז נמצא במצב הרבה יותר טוב מאשר קבלן מקביל בעיר אשדוד, היות והמחירים ברמת גן גבוהים הרבה יותר, לכן הרווח שלו מביצוע הפרויקט הוא גבוה הרבה יותר. אבל חשוב להפנים היטב שהאזורים הנזקקים ביותר הם בכלל לא רמת גן, אלא אשדוד, אשקלון ובאר שבע. הרבה מאוד ערים אחרות, ממשיך ברוך אדלר.

עו"ד ברוך אדלר- איך אתה רואה את התפתחות הנדל"ן בישראל, מה אתה צופה שתהיה מגמת העתיד בנדל"ן?

ברוך אדלר– הצפי שלי הוא מאוד פשוט. אני מאמין שצריכה להיות הגירה מאסיבית לכיוון הפריפריה. הסיבה העיקרית היא שאין ברירה אחרת. נכון שאני והרבה עורכי דין אחרים מטפלים בהרבה מאוד תיקים של תמ"א 38 בכל מקום במרכז, אך לדעתי, אין שום סיכוי שזה ידביק את רמת הביקוש. אני צופה שבקרוב מאוד המדינה תתחיל לעודד תנועה של בני אדם לכיוון דירות באשדוד, אשקלון ושאר הערים באזור, מאשר המשך הפיתוח במרכז. כולי אמונה שברגע שתתחיל תנועת בסיסי הצבא לתוך הנגב, זה עלול לעודד את שאר האנשים שכרגע נמצאים במצב של חוסר דירה, לעבור לנגב למשל. שזה יכול להיות יתרון גדול מאוד עבור התפתחות מדינת ישראל.

האם מגמת התמ"א תעבור גם לפריפריה?

ברוך אדלר בתור עו"ד מומחה בתחום הזה, האם נראה לך שפרויקטים של תמ"א ימצאו את דרכם לתוך ערי הפריפריה? כרגע קשה מאוד לראות את זה, כי הפרויקטים הללו פשוט מאוד לא רווחיים, אבל אם המדינה תתחיל לעודד את האנשים אז זה עלול לקרות. כרגע הסבירות היא יחסית נמוכה, אבל כולי תקווה שזה אכן יקרה. אם כי, אם הייתי חייב לשים הימור, לא הייתי לוקח את הצד של ההצלחה. התקווה שלי היא התערבות של הממשלה, אולי חוק דחוף שיעזור לקדם את הפרויקטים האלו, אולי ברמת השלטון העירוני, למרות ששוב, זה נראה לי רחוק מאוד. אני יותר מאמין ברוח היזמות הישראלית שתמצא את הדרך לעשות את הצעד הבא בתחום הנדל"ן, משהו יצירתי שישאיר את הבעיות שלנו מאחור.

About nimrod

Check Also

אייקופונים- יתרונות המסחר האינטרנטי

  כיום שאנחנו נמצאים במאה ה-21, כיום אחד הדברים שחוסכים למשקי בית בישראל מאות שקלים …