Home / ביטוח / ביטוח חיים – חובה לכל אדם

ביטוח חיים – חובה לכל אדם

כל אדם צריך לעשות בחייו שורה של ביטוחים, אלה אמורים שאם חס וחלילה יקרה משהו, לו או לרכוש שלו, הוא לא ימצא את עצמו לבד, בלי שום אופציות כלכליות, במצב של חוסר אונים מוחלט. כך זה ביטוח לרכב, ביטוח לדירה, וביטוחים אחרים שקשורים לרכוש, כך זה ביטוח סיעוד, ביטוח בריאות וביטוחים אחרים שקשורים לקשורים למבוטח עצמו ולבריאותו.

דוגמא טובה לביטוח שחובה על כל אדם לעשות הוא ביטוח חיים. המשמעות של ביטוח חיים היא הרבה מעבר למבוטח עצמו, למעשה ביטוח חיים מבטיח שאם חס וחלילה קורה לו משהו, הוא לא יכול להתפרנס בצורה רגילה או גרוע מכך, איננו בחיים, הרי שמשפחתו לא נשארת ללא הכנסה, ולמעשה הם נהנים מקצבה חודשית קבועה שמגיעה דרך הביטוח או מסכום כולל, בהתאם לסכום הכסף שהמבוטח שילם מדי חודש לביטוח.

הרעיון של ביטוח חיים הוא מאוד פשוט. במקום שאנחנו נחסוך כסף בבנק או בבית, והכסף הזה יהיה נזיל ונגיש לנו מצד אחד ומצד שני גם לא נרוויח ממנו דבר, הרי שאנחנו משלמים כל חודש פרמיה לחברת ביטוח והיא תחזיר לנו את הכסף עם ריביות, במצבים מסוימים בהתאם לפוליסה. למשל, כשאנחנו נמצאים במצב של אובדן כושר עבודה, מחלה או כאמור, במקרה של מוות.

מי אמור לעשות ביטוח חיים

חשוב לומר, שכירים רבים נהנים מאפשרות של ביטוח חיים דרך מקום העבודה, כחלק מתוכניות פנסיה שונות שהם זכאים לקבל. עצמאים לעומת זאת צריכים לעשות זאת בעצמם. באופן עקרוני, כל אדם חשוב שיהיה לו ביטוח חיים, אחת כמה וכמה מי שיש לו משפחה והוא רוצה לדאוג לה.

הרבה פעמים אנחנו לא חושבים על זה, אנחנו נוטים לחשוב שמדובר במשהו רחוק מאיתנו, משהו שיקרה רק עוד כמה שנים טובות, אם בכלל. זה לא נכון, אנחנו אף פעם לא יודעים מתי זה יגיע אלינו, מחלה, תאונת עבודה, כל דבר אחר. אנחנו צריכים להיות מוכנים לקראת לזה.

כיצד עושים ביטוח חיים

הדרך הטובה ביותר לעשות ביטוח חיים היא, לבחון מספר פוליסות של חברות ביטוח, באופן עצמאי או דרך סוכן ביטוח ולבחור את הביטוח הטוב ביותר. ביטוח זה יתבסס על סוג המחלות ואופציות אחרות לפיהן מקבלים את פרמיית הביטוח בעתיד, כמו כן יש לבדוק מה בדיו מקבל המבוטח ומה מקבלת המשפחה במקרה של אובדן כושר עבודה או מוות, האם הביטוח כולל טיפולים מסוימים, מה גובה התשלומים המינימאליים, באיזה מצב רפואי ובאיזה גיל אפשר לעשות את הביטוח ועוד.

נקודה חשובה היא דמי הניהול שמשלמים עבור הביטוח. אחרי שמקבלים את כל המידע, אפשר להחליט איזו פוליסה מתאימה לנו ואיזו פחות. מה שבטוח הוא, שיש לחתום על פוליסת חיים כמה שיותר מהר

About nimrod

Check Also

כיצד מקבלים גמלת סיעוד מביטוח לאומי?

גמלת סיעוד מגיעה לגברים ונשים תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה, וזקוקים לסיוע סיעודי כי מתקשים …