Home / טיפים להצלחה / אמיר יקותיאל מסביר איך לבחור מנהל טוב

אמיר יקותיאל מסביר איך לבחור מנהל טוב

במציאות שוק העבודה בישראל, לא נעשה מספיק לשם קידומו והכשרתו של העובד לדרג ניהולי, במקרים רבים ארגונים פוסחים על קורסים למנהלים ובטוחים שיוכלו להסתדר בלעדיהם ופשוט יקפיצו עובד מקצועי להפוך להיות מנהל. אלא ששוק העבודה היום שונה מהותית מזה שהיה קיים במאה שעברה – ימי ההסתדרות העליזים. אז, מקומות עבודה רבים היו מקדמים אנשים לפי הוותק והקרבה להנהלה או לבעלים של החברה. למרבה המזל, מקומות עבודה וארגונים שונים הבינו שלא לכל עובד יש את ספקטרום התכונות הנדרשות לתפקיד. אלא שכאמור התכונות לא תמיד מספיקות וכדי להפוך למנהל מוצלח שיממש את הפוטנציאל הגלום בתפקיד ובארגון, הוא חייב לעבור תקופת הכשרה מקצועית ייעודית שתלמד אותו את אבני היסוד של הניהול. אפשרות אחרת שיכול ארגון שמבקש להעצים את עצמו היא כמובן להביא מנהלים מוצלחים ממקומות אחרים או במקרים אחרים לבצע שיתופי פעולה. כך למשל פועל עורך הדין אמיר יקותיאל שבפרויקט העסקים שלו בהוד השרון חבר למנהלים מצליחים מחברות נדלן אחרות במשק ולקבוצות נוספות ובכך העצים את הכוח של הקבוצה.

השלם גדול מסך חלקיו

מדוע בחירת מנהל היא כל כך משמעותית? מהסיבה הפשוטה שמנהל טוב שיודע להפעיל את עובדיו ולהוציא מהם את הפוטנציאל המרבי יכול להביא את הארגון להישגים כבירים ביחד. מנהל גרוע, יצליח לעורר עליו את זעם העובדים, להאט את קצב העבודה ובעיקר לגרום ליעילות הארגון להיפגע. ארגונים רבים חושבים שבחירת המנהל היא הצעד המשמעותי ביותר עבורם ולכן משקיעים בנושא מאמצים רבים, אבל כאמור המאמצים האלו מתחלקים לשניים, או כסף בהכשרת העובד שמגיע מבפנים או להביא מישהו מבחוץ, מעין חיזוק זר, כפי שנהוג בקבוצות הכדורגל או הכדורסל. בכל מקרה הדרכה ספציפית של מנהלים היא קריטית, במיוחד עבור כאלו שמעולם לא התנסו ברזי הניהול, ניהול אגב- זה מקצוע לכל דבר, וחברות שיצליחו להפנים את זה, יגיעו לשיאים חדשים.

למה עדיף מישהו מבחוץ

הבעיה בהכשרת עובד מבפנים והבאתו לתפקיד המנהל היא חוסר הניסיון שלו בתפקיד ואי יכולת הארגון לדעת אם הוא באמת יצליח בתפקידו החדש. לכן, לעתים עדיף להביא מנהל שהצלחתו מוכחת, בדיוק כפי שעשה אמיר יקותיאל שבשיתוף פעולה הביא לפרויקט העסקים והמסחר החדש שהוא בונה בדרום הוד השרון מנהלים שהצליחו במקומות אחרים במשק ובשוק הנדל"ן הישראלי. צריך לזכור, אמיר יקותיאל גם מקדם אנשים משלו לעמדות מפתח בארגון, אלא שהשילוב בין שתי השיטות (מנהלים שצמחו אצלך, ומנהלים שהגיעו מבחוץ) הוא כנראה הדבר המיטבי במיוחד בפרויקטים משמעותיים כמו הפרויקטים הגדולים של הנדל"ן אותם הוא יוזם ובונה בשרון ובאזורים אחרים בארץ.

 

About nimrod

Check Also

נדלן להשקעה

מה חשוב לדעת על נדלן להשקעה?

הגעתם למסקנה שלמרות הרצון הטוב העבודה היא לא זו שתגרום לכם ליציבות כלכלית? מעוניינים להגיע …