Home / חדשות / איך ניתן להפחית תשלומים של משכנתא קיימת?

איך ניתן להפחית תשלומים של משכנתא קיימת?

כל משק בית שמחזיק ברשותו דירה, יספר לכם שאחד התשלומים היותר תובעניים של ההוצאות החודשיות הוא תשלום המשכנתא החודשית. אין ספק, שכל אחד היה רוצה להחזיק בית משלו ומי שמצליח להשיג את ההון הרצוי לדירה וגם לקחת משכנתא, זה ללא ספק הרגשת עצמאות בלתי רגילה, שכן מדובר על נכס של אדם שלא שייך לאף אחד אחר.

אשכר פיננסים- עם זאת, כולם יודעים כי מצוקת הדיור בארץ, הביאה למצב בו אנשים לקחו משכנתאות בתנאים לא כל כך טובים עבורם מכל מיני סיבות. לכן בטווח הארוך הדבר עשוי לעלות להם בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים, שכן ככל שפורסים את ההלוואה לאורך זמן הריבית תהיה בהתאם, כך שהחזרי המשכנתא יהיו גבוהים יותר.

איך אפשר לתקן זאת?

ובכן, אין צורך להיכנס לפאניקה. משכנתאות עובדות בשוק משתנה כל הזמן וחשוב לציין שבלי קשר לכך, גם נסיבות החיים משתנות. כאשר לוקחים משכנתא ראשונה, לרוב נמצאים עוד בתחילת הקריירה, המשכורות עוד לא גבוהות במיוחד כך שניתן לקחת משכנתא בהתאם לתנאים מסוימים המוכתבים על ידי בנק ישראל.

הלוואות

אשראים מתקדמים- כיום, משכנתאות הן דבר שהולך וצובר יותר ויותר מגבלות, לאור החשש של בנק ישראל מהעובדה כי זוגות צעירים שנוטלים משכנתא כיום, לא יוכלו בעתיד לעמוד בפירעון ההלוואה, דבר שעשוי לסכן את השוק כולו. לכן, מכל מיני סיבות החליטה הנגידה הנכנסת, לשים כמה מגבלות שבעיקר פוגעים בזוגות הצעירים.

לדוגמא, כיום ניתן לקחת משכנתא, בגובה של עד 70% מערך הדירה ואת השאר צריך להשיג בהון עצמי, דבר שהוא בהחלט לא פשוט לזוג צעיר. יותר מכך, כיום גם לא ניתן לקחת משכנתא שההחזרים שלה הינם מעל 50% מהמשכורת החודשית של בני הזוג וכן גם לא ניתן לפרוס את המשכנתא מעבר ל-30 שנים.

אז איך אפשר להפחית את התשלומים?

כפי שציינו, מוקד אשראי, משכנתאות נתונות לשינויים גם לאור נסיבות החיים. במקרים בהם עולה המשכורת לדוגמא אחרי כמה שנים, ניתן לבצע פעולה שנקראת מחזור משכנתא, ובעצם להחזיר את ההלוואה הקודמת על ידי ההלוואה החדשה ובתהליך גם להקטין את משך ההחזרים, דבר שבסופו של דבר עשוי לחסוך בכסף רב למי שמבצע פעולה זאת.

כאשר מבצעים מחזור משכנתא, יש לבדוק מהי עמלת הפירעון המוקדם. ככל שכבר קרובים יותר להחזרי התשלומים, לפעמים הפעולה הזאת אינה משתלמת וכדאי כבר לשלם את כל המשכנתא, שכן לפעמים העמלה תהיה לא משתלמת ובכך האפשרות של מחזור משכנתא בעצם הופכת להיות כזאת שגורם להפסיד עוד כסף ולאף אחד אין רצון בכך.

 

About nimrod

Check Also

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כיצד ניתן להגדיל את מסגרת האשראי

כמעט כולם היום משתמשים באשראי, במיוחד כאשר מדובר על תשלומים גבוהים. מה קורה במקרה בו …